Przydzielany ten sam adres IP w chmurze na dwóch urządzeniach

mewalkla
Posty: 6
Rejestracja: czw wrz 16, 2021 1:51 pm

Cześć,

Kiedyś kupiłem kilka gniazdek typu ON/OFF Sonoffa z wgranym softem Supla GUI-Generic v3.1.24 i po rejestracji w chmurze działają bardzo dobrze, więc zamówiłem kilka kolejnych z usługą wgrania softu pod Suplę i mam problem z uruchomieniem ich.
Te nowe przyszły z wgranym softem GG v4.21.5 i niby dodają się standardowo do chmury, ale kiedy dostaję z Supla maila potwierdzającego, to widzę, że dostają ten sam adres IP w chmurze. W praktyce wygląda to tak, że ten który się pierwszy połączy, ten ma status "Podłączony", jak wyłączę na chwilę ten pierwszy, to drugi dostaje status "Podłączony" i działa prawidłowo, a ten pierwszy nie.
Próbowałem zmieniać im wewnętrznie na routerze adres IP, restartować gniazdka, router oraz usuwać i dodawać ponownie gniazdka do chmury dezaktywując i aktywując możliwość rejestracji nowych urządzeń na stronie i nic, cały czas dostają ten sam adres.
Macie pomysł na rozwiązanie i czy mogę gdzieś na stronie zobaczyć jakie IP ma dane urządzenie?
Awatar użytkownika
QLQ
Posty: 2276
Rejestracja: ndz wrz 03, 2017 9:13 am
Lokalizacja: Koszalin

mewalkla pisze: ndz sty 29, 2023 12:21 pm Cześć,

Kiedyś kupiłem kilka gniazdek typu ON/OFF Sonoffa z wgranym softem Supla GUI-Generic v3.1.24 i po rejestracji w chmurze działają bardzo dobrze, więc zamówiłem kilka kolejnych z usługą wgrania softu pod Suplę i mam problem z uruchomieniem ich.
Te nowe przyszły z wgranym softem GG v4.21.5 i niby dodają się standardowo do chmury, ale kiedy dostaję z Supla maila potwierdzającego, to widzę, że dostają ten sam adres IP w chmurze. W praktyce wygląda to tak, że ten który się pierwszy połączy, ten ma status "Podłączony", jak wyłączę na chwilę ten pierwszy, to drugi dostaje status "Podłączony" i działa prawidłowo, a ten pierwszy nie.
Próbowałem zmieniać im wewnętrznie na routerze adres IP, restartować gniazdka, router oraz usuwać i dodawać ponownie gniazdka do chmury dezaktywując i aktywując możliwość rejestracji nowych urządzeń na stronie i nic, cały czas dostają ten sam adres.
Macie pomysł na rozwiązanie i czy mogę gdzieś na stronie zobaczyć jakie IP ma dane urządzenie?
Może mają ten sam GUID
jak coś nie działa to włącz zasilanie.....
mewalkla
Posty: 6
Rejestracja: czw wrz 16, 2021 1:51 pm

QLQ pisze: ndz sty 29, 2023 1:05 pm Może mają ten sam GUID
Właśnie GUID mają różny.
Ciekawostką jest to, że wczoraj jak dodawałem 4 nowe po kolei, to wszystkie dostawały ten sam IP, dzisiaj rano kombinowałem z dwoma z nich i dostały inne IP niż wczoraj, ale obydwa takie samo, spróbuję jedno z nich dodać wieczorem albo jutro, może zostanie mu przydzielony inny.
matrix0606
Posty: 333
Rejestracja: wt lis 08, 2022 9:05 pm

mewalkla pisze: ndz sty 29, 2023 1:23 pm Ciekawostką jest to, że wczoraj jak dodawałem 4 nowe po kolei, to wszystkie dostawały ten sam IP, dzisiaj rano kombinowałem z dwoma z nich i dostały inne IP niż wczoraj, ale obydwa takie samo, spróbuję jedno z nich dodać wieczorem albo jutro, może zostanie mu przydzielony inny.
Zaraz zaraz, czegoś nie rozumiem. To nie chmura przydziela adres IP, tylko router jeśli w nim włączone jest DHCP, lub switch jeśli ten przejął rolę DHCP od routera.
Jeśli masz wyłączone DHCP to teoretycznie taka sytuacja mogła by mieć miejsce jeśli adresy IP ustawisz na sztywno. Innej opcji nie widzę.
Vivo V21 5G 8G RAM + 4G SWAP
Funtouch OS 12 Global
MOBO - MSI B350 Tomahawk
GPU - GTX1060 6G
CPU - Ryzen5 1400 3,2G
PSU - SPC Vero L2 500W 80 Plus Bronze
RAM - HyperX 2x8GB 3200MHz CL16 Predator RGB
Awatar użytkownika
Robert Błaszczak
Posty: 3970
Rejestracja: sob gru 22, 2018 8:55 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Adres IP jaki dostajesz w wiadomości e-mail, to publiczny IP, pod którym jest widoczne Twoje łącze do sieci Internet i nie ma on nic wspólnego z adresem IP w Twojej sieci domowej.
Pozdrawiam
Robert Błaszczak


Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
Awatar użytkownika
Goral64
Posty: 3131
Rejestracja: pt gru 27, 2019 6:22 pm
Lokalizacja: Żerniki Wrocławskie
Kontakt:

matrix0606 pisze: ndz sty 29, 2023 2:14 pm Jeśli masz wyłączone DHCP to teoretycznie taka sytuacja mogła by mieć miejsce jeśli adresy IP ustawisz na sztywno. Innej opcji nie widzę.
GG nie daje możliwości ustawienia na sztywno adresu IP dla modułu.
Widzimy się na Supla Offline Party Season 2 :D

Obrazek
matrix0606
Posty: 333
Rejestracja: wt lis 08, 2022 9:05 pm

Robert Błaszczak pisze: ndz sty 29, 2023 2:18 pm Adres IP jaki dostajesz w wiadomości e-mail, to publiczny IP, pod którym jest widoczne Twoje łącze do sieci Internet i nie ma on nic wspólnego z adresem IP w Twojej sieci domowej.
Ale ja piszę o adresach modułów w sieci lokalnej, bo zrozumiałem, że o to właśnie chodzi.
Bo albo ja coś źle rozumiem, albo autor opisał tak, że ja nie rozumiem. :)
Vivo V21 5G 8G RAM + 4G SWAP
Funtouch OS 12 Global
MOBO - MSI B350 Tomahawk
GPU - GTX1060 6G
CPU - Ryzen5 1400 3,2G
PSU - SPC Vero L2 500W 80 Plus Bronze
RAM - HyperX 2x8GB 3200MHz CL16 Predator RGB
Awatar użytkownika
Robert Błaszczak
Posty: 3970
Rejestracja: sob gru 22, 2018 8:55 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

mewalkla pisze: ndz sty 29, 2023 12:21 pm [...]
Te nowe przyszły z wgranym softem GG v4.21.5 i niby dodają się standardowo do chmury, ale kiedy dostaję z Supla maila potwierdzającego, to widzę, że dostają ten sam adres IP w chmurze. W praktyce wygląda to tak, że ten który się pierwszy połączy, ten ma status "Podłączony", jak wyłączę na chwilę ten pierwszy, to drugi dostaje status "Podłączony" i działa prawidłowo, a ten pierwszy nie.
[...]
Tak napisał autor wątku :)
Pozdrawiam
Robert Błaszczak


Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
Awatar użytkownika
Goral64
Posty: 3131
Rejestracja: pt gru 27, 2019 6:22 pm
Lokalizacja: Żerniki Wrocławskie
Kontakt:

Robert Błaszczak pisze: ndz sty 29, 2023 2:38 pm
mewalkla pisze: ndz sty 29, 2023 12:21 pm [...]
Te nowe przyszły z wgranym softem GG v4.21.5 i niby dodają się standardowo do chmury, ale kiedy dostaję z Supla maila potwierdzającego, to widzę, że dostają ten sam adres IP w chmurze. W praktyce wygląda to tak, że ten który się pierwszy połączy, ten ma status "Podłączony", jak wyłączę na chwilę ten pierwszy, to drugi dostaje status "Podłączony" i działa prawidłowo, a ten pierwszy nie.
[...]
Tak napisał autor wątku :)
No to wygląda na to, że się pula numerów w DHCP skończyła i moduły konkurują o ostatni wolny adres IP. Trzeba rozszerzyć konfigurację o dodatkowe adresy IP.
Widzimy się na Supla Offline Party Season 2 :D

Obrazek
local
Posty: 489
Rejestracja: pn sty 27, 2020 11:33 am

Goral64 pisze: ndz sty 29, 2023 2:53 pm No to wygląda na to, że się pula numerów w DHCP skończyła i moduły konkurują o ostatni wolny adres IP. Trzeba rozszerzyć konfigurację o dodatkowe adresy IP.
Nie koniecznie. U mnie mimo wolnych adresów moduł "wskakiwał" na IP innego chodź miał przydzielony statyczny adres.
mewalkla pisze: ndz sty 29, 2023 12:21 pm Macie pomysł na rozwiązanie i czy mogę gdzieś na stronie zobaczyć jakie IP ma dane urządzenie?
Z jakiego routera korzystasz ? Próbowałeś resetować router z ap ?
4xShelly 1, Shelly 1L, 2xShelly 2.5, Sonoff T3, 2xSonoff Basic R2, 4xNeo 16A
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc”