Sonoff 4ch pro v3 cykliczne rozlaczanie i laczenie - rozwiązane :)

cosmita
Posty: 129
Rejestracja: wt wrz 11, 2018 11:06 am

Hejka,

sprawa rozwiazana!
sprawa wyjasniona, temat mozna zamknac :) dla potomnych - przez przypadek mialem uruchomione dwa serwery dhcp przez co urzadzenia glupialy, a czas zwolnienia byl ustawiony na minute. Nie powinno sie uruchamiac dwoch DHCP poniewaz moga dziac sie wlasnie takei cyrki.
^^^^^^^^^^^^^^^^

Mam dziwny problem z Sonoff 4ch pro v3

oprogramowanie supla GG v6.0.4
Serwer supla cloud na RPI4 SUPLA Cloud 22.12

Wszystkie inne przekazniki dzialaja prawidlowo a ten Sonoff 4ch pro v3 cyklicznie co okolo kilkadziesiat sekund rozlacza sie i laczy ponownie. Problem jest taki, ze scena lub supla-scripts nie zalapuje wlaczenia w momencie gdy on jest na chwile rozlaczony. Czy to wersja wadliwego oprogramowania? Sygnalu WIFI czy moze urzadzenie? Spotkaliscie sie z takim problemem?

WIFI zdaje sie byc OK zwlaszcza ze pozostale urzadzenia nie maja tego problemu...

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw cze 01, 2023 1:57 pm przez cosmita, łącznie zmieniany 2 razy.
cosmita
Posty: 129
Rejestracja: wt wrz 11, 2018 11:06 am

w informacjach kanalu w aplikacji supla mam informacje ile czasu dany kanal tego sonoff4ch jest polaczony i widze ze maksymalnie 45-50 sekund po czym rozlacza sie na chwile i jest niedostepny - wszystkie 4 kanaly, moc wifi 46%, podow rozlaczania "reset polaczenia z serwerem"

Jaka jest stabilniejsza wersja oprogramowania zeby wifi w tym sonoff nie swirowalo? moze jakies ustawienie tego urzadzenia powoduje to cykliczne rozlaczanie? Czy wadliwe urzadzenie?
cosmita
Posty: 129
Rejestracja: wt wrz 11, 2018 11:06 am

dodam jeszcze ze zmienilem polaczenie do innego wifi i sytuacja jest taka sama... inne sonoff nie maja tego problemu i poprzedni 4ch pro v2 nie mial takich akcji...
Awatar użytkownika
klew
Posty: 8184
Rejestracja: czw cze 27, 2019 12:16 pm
Lokalizacja: Wrocław

Możesz spróbować na tym innym sonoff 4ch zaktualizować soft do najnowszego. Jeśli problem się pojawi, to pewnie jest to jakiś problem w sofcie. Jeśli nie to raczej wina urządzenia, albo sieci domowej. Ale skoro próbowałeś już zmieniać sieć, to zostaje kwestia softu lub sprzętu
Widzimy się na Supla Offline Party vol. 2 :!:
cosmita
Posty: 129
Rejestracja: wt wrz 11, 2018 11:06 am

Hej,

Mam jeszcze drugiego sonoff 4ch pro v3 widze, ze ma wgrany soft chyba starszy bo nie ma mozliwosci wprowadzania w stan konfiguracji z poziomu supla cloud GUI 1.0.1 o ile to cos znaczy skoro soft wgrywany jest z https://gui-generic-builder.supla.io/

Specjalnie sprawdzilem na dwoch sieciach wifi - pierwsza z sygnalem 30-40% druga - AP postawiony metr od sonoff, w obu przypadkach podobne zachowanie jak tego pierwszego sonoff, rozlaczanie kanalow po minucie i ponowne polaczenie.

Czy to nie jest przypadkiem jakas opcja w firmware zeby bylo takie zachowanie? Urzadzenia kupowalem od roznych sprzedawcow w roznym czasie. Nie mam pojecia co to za dziwna sprawa... pozostanie wgranie supli wlasnorecznie ale czy to cos zmieni? moze to kwestia tego, ze ci sprzedawcy laduja wszystkie mozliwe opcje z https://gui-generic-builder.supla.io/ bo widze mozliwosc ustawiania przelacznikow na zmiane ich funkcji np. wlacznik swiatla, przelacznik zasilania, otwieranie zamykanie bramy garazowej itd...

Bardzo dziwne, jakie ustawienia zalecacie wybrac przy generowaniu firmware na https://gui-generic-builder.supla.io/ dla tego sonoff i czy wgranie firmware pomoze w tej sytuacji? Ktos sie juz z tym spotkal w sonoff 4ch pro v3?

pozdrawiam
Awatar użytkownika
klew
Posty: 8184
Rejestracja: czw cze 27, 2019 12:16 pm
Lokalizacja: Wrocław

Wi-Fi but powinno się rozłączać i raczej takiej opcji nie ma.
W przypadku przekaźnika domyślnie wszystkie funkcje są włączone.
W builderze powinny być szablony do tej płytki
Widzimy się na Supla Offline Party vol. 2 :!:
cosmita
Posty: 129
Rejestracja: wt wrz 11, 2018 11:06 am

nie mam pojecia w takim razie... napisze do sprzedawcy - jeden to elty inny to jakis sklep sonoff na allegro... choc nie licze na pomoc bo co moga wiedziec... albo jakas felerna seria sonoff ch4 R3 albo cos z oprogramowaniem w kazdej wersji. Moze wypowiedza sie tutaj znawcy firmwaru co moze byc przyczyna takiego zachowania.

Jeszcze jako ciekawostke dodam, ze kanaly sa polaczone maksymalnie 55-56 sekund po czym nastepuje rozlaczenie i ponowne polaczenie, nie. Nigdy nie przekroczylo minuty
Awatar użytkownika
lukfud
Posty: 2091
Rejestracja: czw lis 23, 2017 11:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

cosmita pisze: ndz maja 28, 2023 10:23 am nie mam pojecia w takim razie... napisze do sprzedawcy - jeden to elty inny to jakis sklep sonoff na allegro... choc nie licze na pomoc bo co moga wiedziec... albo jakas felerna seria sonoff ch4 R3 albo cos z oprogramowaniem w kazdej wersji. Moze wypowiedza sie tutaj znawcy firmwaru co moze byc przyczyna takiego zachowania.

Jeszcze jako ciekawostke dodam, ze kanaly sa polaczone maksymalnie 55-56 sekund po czym nastepuje rozlaczenie i ponowne polaczenie, nie. Nigdy nie przekroczylo minuty
pokaż screen okna po naciśnięciu "i" w aplikacji.
https://www.facebook.com/groups/supladiy/
cosmita
Posty: 129
Rejestracja: wt wrz 11, 2018 11:06 am

https://pasteboard.co/yjTRBefPdQlQ.png

oraz zaraz przed koncem minuty 49 sekunda widac reset sonoff

https://pasteboard.co/E7rcgYhB1g3n.png
Patryk
Posty: 2677
Rejestracja: pn sty 07, 2019 7:51 pm
Lokalizacja: Rybnik

Też tak ( kiedyś ) miałem:
viewtopic.php?p=130177#p130177
Problem okazał się jednak po stronie dostawcy Internetu.
Mam ( również ) kamery z bezpośrednim dostępem i straciłem do nich dostęp ( podgląd ).
Zadzwoniłem do dostawy internetu, ( opisalem problem ) i dowiedziałem się, że wprowadzili jakieś ( dodatkowe ) zabezpieczenie.
Po 15 minutach ( od rozmowy ), podgląd z kamer wrócił i w/w problem również zniknął.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc”